11 December, 2018, 16:25

Met deze 3 korte oefeningen word je supersnel sterk

3 goede oefeningen

Wil jij meer uit je training halen in kortere tijd? Doe dan de onderstaande drie oefeningen sowieso een tot twee keer per week. Je lichaam wordt er niet alleen sterker van, maar je krijgt er ook mooiere vormen van.

De 3 belangrijkste oefeningen

Om sterker te worden en meer uit je training te halen zijn er drie oefeningen die je sowieso niet moet overslaan in je trainingsweek. Dit zijn de squat, benchpress en deadlift.

Squat

De squat is 1 van de beste oefeningen voor je been-, bil- en corespieren. Door deze een keer per week te doen zorg je voor meer stabiliteit en spierkracht in je benen. Coach Nick legt in onderstaande video uit hoe je deze oefening correct uitvoert.

Ben je net met squatten begonnen? Doe dit dan 1x tot 2x per week met 12 tot 15 herhalingen van 3 tot 4 setjes.

Wil je meer weten over de squat en de meest gemaakte fouten? Lees dan deze pagina over de squat eens door.

Benchpress

De benchpress is een perfecte oefening voor het versterken van je borst-, schouder- en tricepsspieren. Ook bij deze oefening geldt dat je hem goed en geconcentreerd moet uitvoeren. Coach Nick legt in onderstaande video uit hoe je deze oefening goed uitvoert.

Ben je net met benchpress begonnen? Doe dit dan 1x tot 2x per week met 12 tot 15 herhalingen van 3 tot 4 setjes.

Deadlift

De deadlift is 1 van de beste oefeningen voor sterke been-, bil- en onderrugspieren. Het duurt vaak meerdere trainingen voordat je een goede techniek hebt. Kijk de onderstaande video en film jezelf of vraag een coach in de sportschool om advies. Zo haal je veel meer uit je training.

Ben je net met de deadlift begonnen? Doe dit dan 1x tot 2x per week met 10 herhalingen van 3 tot 4 setjes.

Andere oefeningen en meer spiergroepen trainen?

Wil je werken aan een specifiek lichaamsdeel zoals je rug, billen of armen? Bekijk dan eens het handige overzicht van fitnessoefeningen van FIT.nl.

Share
fit.nl

Fit.nl is hét online platform waar tips en adviezen omtrent fitness, voeding en gezondheid worden gegeven. De redactie bestaat enkel uit professionals, denk aan fysiotherapeuten, wetenschappers en sportdiëtisten, die weten waar ze mee bezig zijn.

autoverzekering