TEDtalk: 404, the story of a page not found
Een jaartje of twee geleden schreef ik al over een sociale 404-pagina. Waarom het handig is om een iets meer dan standaard foutmeldingspagina te maken. Renny Gleeson sprak over de 404-pagina in een hele leuke TEDtalk.
De reden waarom je een 404-pagina krijgt is omdat jij door de richeltjes van een website bent gevallen. Dat is ongeveer hoe Reeson het uitlegt. Je wilt zo’n pagina niet, het valt meestal rauw op je dak en je hebt geen idee wat je ermee moet, vaak. Maar een 404-pagina is ook een manier om juist aan je merk te werken. Uitstekend middel voor branding dus.
Gleeson legt in de TEDtalk uit hoe de 404 is ontstaan en noemt enkele voorbeelden van hoe het wél moet. Check it out!
Like of share als jij deze TEDtalk ook zo vet vindt!
Leuk! er zijn inderdaad een aantal hele mooie en inspirerende 404 pagina’s. Zelf hebben doen wij meestal erg ons best om de klant wel te helpen ook al heeft hij een 404 pagina bereikt. Dus een pagina met de links naar de belangrijkste pagina’s op de website en een zoekfunctie om de website te doorzoeken.
een 404 pagina zonder een link naar de normale website is ERG dodelijk voor je resultaat.
Als je je 404 wil vinden kan je webmastertools gebruiken of nog sneller: xenu link sleuth of seofrogspider