SocialStrategyTalk 2 – be in the crowd
Op 4 september vindt de 2e SocialStrategyTalk van dit jaar plaats. Ik ga erheen, en niet zonder reden natuurlijk. Al vanaf het begin ken ik het bedrijf wat erachter zit, CreativeCrowds, en op de eerste SocialStrategyTalk kon ik helaas niet aanwezig zijn, maar al vrij snel na die eerste ben ik door Stijn van Balen overgehaald om dan maar naar de tweede SST te komen. Maar wat is de SocialStrategyTalk, wie komen er en waarom moet jij er zijn?
English readers: summary at the bottom of the article
Om even de context aan te duiden: steeds meer mensen maken gebruik van het internet. Niet alleen om een beetje gezellig te doen, chatten etc, maar ook om producten aan te schaffen of van diensten gebruik te maken. Dat betekent dat je een groot percentage van je doelgroep mist als je zelf niet aanwezig bent op het web met je producten. Sterker nog, zelfs als je al op het web aanwezig bent, wil dat niet zeggen dat men jouw producten kan vinden of je producten goed vindt. Dat is waar CreativeCrowds in het spel komt, want zij zoeken voor je bedrijf op waar je doelgroep zit en proberen te achterhalen wat je doelgroep van je vindt. Nouja, de rest kun je lezen op de website van CreativeCrowds.
Maar de SocialStrategyTalk dus. Eigenlijk een soort congres waar je een berg informatie krijgt over een thema rondom CrowdSourcing (jaja, met hoofdletters). Vervolgens moet je maar zien wat je er mee kunt. De SST draait vooral om nieuwe ontwikkelingen. En omdat ontwikkeling nooit stilstaat en alles razendsnel veranderd, is het de bedoeling dat het een kwartaalsessie wordt.
Behalve dat ik Stijn ken, is er nog een reden dat ik erheen ga, en dat is natuurlijk dat ik geïnteresseerd ben in Social Media en alles wat erbij komt kijken. Zoals bekend blog ik de laatste tijd ook aardig wat over dat onderwerp en wie weet brengt de SST wel weer wat nieuwe inspiratie naar boven. Daarnaast heb ik zelf wat dingen getest rondom het onderwerp, en het blijkt dat bepaalde strategieën echt werken. Mijn weblog bijvoorbeeld heeft er een kleine boost mee gekregen. En dan ben ik nog niet eens súperactief op het gebied van Social Media.
Moet ik nog een praatje houden om je over te halen om ook te gaan volgende keer? Nou vooruit: je kennis en begrip van internet en de mensen die op het internet aanwezig zijn groeien, je netwerk groeit (want na het hele lezingen-gebeuren is een Social Talk == netwerken), je leert nieuwe mensen kennen, je bedrijf heeft er wat aan en de beste smoes: je kunt daarna Amsterdam in en even lekker uit je bol gaan, want ze organiseren het niet voor niks op donderdag.
Wie komen er en waar gaat het over? Het thema van deze SocialStrategyTalk is ‘Listening to Communicties’ (me like ;)) en Younghee Jung van Nokia komt een babbeltje houden, maar ook Arie de Zeeuw van Vodafone, Pim Bettist van Sellaband en Dirk Kronemeyer van KLM. Ik zeg, Westerunie Amsterdam, here I come!
Kijk ook even het filmpje van de vorige SocialStrategyTalk:
English readers: half of the SocialStrategyTalk will be in English and everyone attending the meeting can understand/speak English, so don’t hesitate to register! Especially when doing business online, the SocialStrategyTalk is a very interesting event to support making a strategy to reach your audience.
Bedankt voor de ‘endorsement’ Annelies! Tot ziens morgen.