Bol.com viert Sinterklaas
Even een klein zijstraatje op mijn weblog: gewoon een media uiting die mij opviel. Natuurlijk heeft dat zijdelings met marketing te maken, maar deze keer wil ik er niet een lang artikel met commentaar aan vast haken. Feitelijk omdat ik de reclame waar ik het over heb eigenlijk best meesterlijk vind.
Is het je nooit eerder opgevallen dat de Sinterklaas-liedjes best gemeen zijn? Dat ze eigenlijk compleet anders opgevat kunnen worden dan je doorgaans zou denken? Nee? Na het zien van onderstaande reclame denk je daar ineens anders over.
Ik vind maar weinig reclames echt leuk, meesterlijk of het kijken waard. Deze daarentegen valt in de kleine groep waar ik om moest lachen en de tweede keer nog steeds om moest lachen. Nu zijn de reclames van Bol.com sowieso doorgaans niet heel slecht. Wel eens flauw of vergezocht, maar nooit echt slecht. Ze hebben nou eenmaal een lel van een marketingconcept met hun online webwinkel, dus daar mag je dan best arrogant over doen in je reclames.
Verder vind ik het natuurlijk niet volledig relaxt dat je langs alle kanten herinnerd wordt aan het feit dat je weer op het punt staat commercieel uitgebuit te worden. We hebben halloween nog niet gehad of het is Sint Maarten en nu staat over 3 weken Sinterklaas ook alweer op de stoep. En drie weken daarna moeten de Kerstdagen weer uitgebreid gevierd worden. En 3 dagen daarna mijn verjaardag…Zullen we alvast reclame gaan maken voor mijn verjaardag? Misschien helpt dat tegen de moeheid die mensen rond die tijd beginnen te krijgen, feestdagenmoeheid. Misschien tijd voor een nieuwe Loesje poster…
Ik vind hem ook heel grappig!
Echt grandioos, heel mooi gemaakt, zeker na 2 kijken blijft hij nog leuk. Vooral het stukje over de bekeuring en de lachende agent zijn echt geweldig
Ik vind sowieso Halloween ook een importfeestje. Gelukkig zijn ze bij ons toen niet aan de deur gekomen voor snoep. Ook is het een tikje jammer dat Sinterklaas compleet wordt ondergesneeuwd door Kerst, wat (zeker de Kerstman) eigenlijk gewoon een ge