Brr: verdubbeling boeking zelfstandige social media experts 2011

Ja hoor, daar is ze weer. Ik heb weer wat gelezen en ik moet er weer zo nodig een mening over hebben. Gelukkig mag je tegenwoordig overal een mening over hebben…Wat heb ik nu weer gelezen dan? Het aantal boekingen van zelfstandige social media experts in 2011 zal verdubbelen. Say what?

Jep, die hele zin is gewoon meer dan fout. En ja, ik heb daar weer een stel leuke, doch niet altijd rationele, argumenten bij. Het gaat natuurlijk al mis bij de term ‘social media experts’, je weet hoe ik daarover denk. Maar dat het een persbericht is, afkomstig van een website met een behoorlijk belang hierin, maakt de berichtgeving wel een beetje dubieus. Het komt van Offerti.nl, wat gerund wordt door een paar ultra-commerciële jongens, afkomstig van eBay (Silicon Valley) en online modelontwikkelaar (heh?) voor o.a. Hyves, Zoover en Telegraaf. Offerti.nl is een soort b2b-marktplein, waar diensten aangeboden kunnen worden. Registreren is gratis, maar een offerte uitbrengen kost dan een kleine vergoeding. Nee, mij overtuigen van de objectiviteit van dit bericht lukt al niet meer hoor.

Maar, laten we even een quote nemen uit het persbericht:

Door de positieve berichtgeving over deze successen worden Nederlandse ondernemingen geïnspireerd om hun online strategie eens onder de loep te nemen, deze te laten bekijken door een nieuw paar ogen, met een frisse blik. En om een social media strategie te ontwikkelen. Het is schrikbarend als je ziet hoe weinig hier nu nog mee wordt gedaan binnen kleine en grote Nederlandse bedrijven. Wat dat betreft liggen de kansen voor professionals op het gebied van internet en social media voor het oprapen in 2011.”

Ehm, may I say: bullshit? Wat nou schrikbarend? Niemand, maar dan ook echt niemand, is verplicht een social media strategie te hebben. En voor wie dit leest: laat je dat vooral niet aanpraten. Het kán nuttig zijn om er iets mee te doen, verstandig in veel gevallen, maar ik vind het absoluut niet schrikbarend als ik een bedrijf tegenkom wat er nog niet aan wil.Goed, ik wil ook ingehuurd worden, altijd leuk en het zorgt er ook voor dat ik kan eten, maar ik vind de stelligheid waarmee hier beweerd wordt dat bedrijven eigenlijk niet zonder social media kunnen echt van de pot gerukt. JA, dat mag ik zeggon.

Oftewel, we kunnen dit persbericht bij deze weer vergeten, en beschouwen als de zoveelste poging om een commercieel onderzoekje door de strot van naïeve bedrijven en professionals te duwen. Moest ik even kwijt. </Brainfart>.

Over Annelies Verhelst

Annelies VerhelstIk ben dol op shiny nieuwe gadgets, pakjes uitpakken (yay, cadeautjes!), tattoos, planten (binnen en buiten), films en series kijken, boeken lezen, eindeloos nerden, schoenen, koffie, oké, ook thee en meer. Kan dagen praten over mijn twee katten Milo en Fendi #catlover
Hou niet van hobby's, maar ik heb er duidelijk teveel :O
In het dagelijks leven ben ik SEO consultant.

Vorige

Jurkjes, mannen en onderzoek: wat is jouw leukste jurkje?

Volgende

Anneliesje.nl bestaat 6 jaar! Feestje!

1 Reactie

  1. Rob Speekenbrink

    Heerlijke brainfart 🙂
    Helemaal mee eens maar het zal wel weer zo zijn dat er veel bedrijven in gaan stinken helaas.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.

Mogelijk gemaakt door WordPress & Thema gemaakt door Anders Norén