Twips bij je webpagina’s met Tweeii

Beetje flauw natuurlijk, maar ik bedoel natuurlijk tips. Google Sidewiki geeft meningen en tips van anderen weer over de webpagina die je aan het bezoeken bent op dat moment. Zelf kun je ook dingen toevoegen als je een Google-account hebt. Maar voor Google Sidewiki was er Heeii. Heeii geeft een top 10 van verwante websites van de website die je bezoekt. Daarnaast kun je op je persoonlijke pagina bekijken welke sites je vaak bezoekt en welke woorden jou definiëren. Heeii gebruikt deze gegevens om te leren en andere gebruikers betere suggesties te kunnen doen. Van de makers van Heeii is nu ook Tweeii. En je raadt het al: dat is iets met tweets

Tweeii geeft suggesties, net Heeii, over de website die je bezoekt op dat moment. Gewoon met een browser plugin. Wat is daar nou bijzonder aan? Nou, je krijgt de suggesties van Twitter te zien. Op basis van de website die je bezoekt geeft Tweeii tweets weer die eraan gerelateerd zijn. Dat is natuurlijk een goeie manier om nieuwe tweeps te ontdekken. Bovendien is het een perfecte manier om aan crowdsourcing te doen. Zeker als het om producten gaat of diensten die je wilt afnemen ergens. Maar als het bijvoorbeeld theater of muziek betreft kun je zomaar gelijkgezinden vinden via Twitter, zonder al te veel moeite.

Nou de hamvraag, werkt dat een beetje? Nou, in Opera nog niet, net als Safari en wat andere kleintjes. Met Internet Explorer zijn ze nog bezig. Maar Firefox 3.0 en 3.5 worden wel ondersteund, dus ik heb even de boel getest. Na het installeren en browser opnieuw opstarten was er nog weinig te zien. Van een blik in mijn add-ons werd ik ook niet wijzer, want “opties” was niet aanklikbaar. Een help-tweet naar @sub_rav, de man die er alles vanaf weet, leverde op dat ik via Beeld -> Zijbalk de Tweeii-zijbalk kon aanzetten en jawel, dat deed t em! Daarna wat pagina’s bezocht en jawel, er verschenen diverse tweets, die blijkbaar geselecteerd waren op enkele veel voorkomende keywords. Nou vraag ik me af of hiervoor dan ook de meta-keywordtag voor wordt gebruikt. Die is niet op elke website aanwezig natuurlijk, maar het kan natuurlijk helpen in dit geval. Wat ik ook signaleer is dat er in bio’s wordt gezocht.

Echt hele nuttige tips ben ik nog niet tegengekomen, maar ik ben ervan overtuigd dat dit in de toekomst nog wel uitgebreid verbeterd gaat worden (en nou hoor ik ook net dat er komende week een nieuwe versie komt). Tenslotte is Heeii ook een redelijk succesje geworden (ik kende het in elk geval al van posters en stickers op posters). Wat vinden jullie ervan?

Over Annelies Verhelst

Annelies VerhelstIk ben dol op shiny nieuwe gadgets, pakjes uitpakken (yay, cadeautjes!), tattoos, planten (binnen en buiten), films en series kijken, boeken lezen, eindeloos nerden, schoenen, koffie, oké, ook thee en meer. Kan dagen praten over mijn twee katten Milo en Fendi #catlover
Hou niet van hobby's, maar ik heb er duidelijk teveel :O
In het dagelijks leven ben ik SEO consultant.

Vorige

Meer bezoekers op je website – deel 1

Volgende

Meer bezoekers op je website – deel 2

4 Reacties

  1. @jory ze slaan gegevens alleen anoniem op in bulk, om gegevens te verzamelen voor verbetering van de sitesuggesties en dan gaat het om tijd op een site, scrollen en klikken en dergelijke, heb ik begrepen van de bouwert.

  2. @jory de advertenties komen in de zijbalk zelf, niet gepersonaliseerd voor zover ik begrijp

  3. Jory

    Hey Annelies,

    Zelf ben ik niet bekend met het gebruik van Heeii, weet jij toevallig in hoeverre ze bijhouden welke websites je bezoekt en wat ze met die informatie doen?

  4. Jory

    Ik neem aan dat er ergens geld mee verdiend gaat worden, dan houden ze toch bij wat voor soort advertenties er getoond moeten worden of doet de bouwert het allemaal voor niets? 😉

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.

Mogelijk gemaakt door WordPress & Thema gemaakt door Anders Norén