TEDtalk: 404, the story of a page not found

Een jaartje of twee geleden schreef ik al over een sociale 404-pagina. Waarom het handig is om een iets meer dan standaard foutmeldingspagina te maken. Renny Gleeson sprak over de 404-pagina in een hele leuke TEDtalk.

De reden waarom je een 404-pagina krijgt is omdat jij door de richeltjes van een website bent gevallen. Dat is ongeveer hoe Reeson het uitlegt. Je wilt zo’n pagina niet, het valt meestal rauw op je dak en je hebt geen idee wat je ermee moet, vaak. Maar een 404-pagina is ook een manier om juist aan je merk te werken. Uitstekend middel voor branding dus.

Gleeson legt in de TEDtalk uit hoe de 404 is ontstaan en noemt enkele voorbeelden van hoe het wél moet. Check it out!

Like of share als jij deze TEDtalk ook zo vet vindt!

Over Annelies Verhelst

Annelies VerhelstIk ben dol op shiny nieuwe gadgets, pakjes uitpakken (yay, cadeautjes!), tattoos, planten (binnen en buiten), films en series kijken, boeken lezen, eindeloos nerden, schoenen, koffie, oké, ook thee en meer. Kan dagen praten over mijn twee katten Milo en Fendi #catlover
Hou niet van hobby's, maar ik heb er duidelijk teveel :O
In het dagelijks leven ben ik SEO consultant.

Vorige

28 juli: Leaseweb Texel Airshow

Volgende

Big Data is geen doel op zich #smicsevent

1 Reactie

  1. Leuk! er zijn inderdaad een aantal hele mooie en inspirerende 404 pagina’s. Zelf hebben doen wij meestal erg ons best om de klant wel te helpen ook al heeft hij een 404 pagina bereikt. Dus een pagina met de links naar de belangrijkste pagina’s op de website en een zoekfunctie om de website te doorzoeken.

    een 404 pagina zonder een link naar de normale website is ERG dodelijk voor je resultaat.

    Als je je 404 wil vinden kan je webmastertools gebruiken of nog sneller: xenu link sleuth of seofrogspider

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.

Mogelijk gemaakt door WordPress & Thema gemaakt door Anders Norén