Offline commercials online voortzetten: parodieën (deel 3 van 5)

In de serie Offline commercials online voortzetten gaat het over parodieën. Hyves en Fons van KPN zijn beide al voorbij gekomen. Vandaag weer een parodie die niet zo zozeer over een bestaande commercial gaat, als wel over een bestaand concept. De Lidl is al enkele jaren de goedkoopste winkel van Nederland. Na enige scepsis is de Lidl net als de Aldi volledig geïntegreerd in onze Nederlandse samenleving en doet Jan Modaal zijn dagelijks boodschapjes goedkoop bie de Lidl.

Op Twitter heeft het filmpje wat stof doen opwaaien. Menig Groninger kende het natuurlijk allang, maar buiten die contreien was het nog relatief onbekend, zo blijkt:
bie-de-lidl
Het liedje in het filmpje vat eigenlijk op een ludieke manier samen waar het bij de Lidl om draait. Goedkope producten, niet alleen voedingsmiddelen, maar ook allerhande huishoudelijke producten, kleding en zelfs fietsen, kasten, schoenen en wie weet wat nog meer. Tijd om het filmpje te aanschouwen:

Ondanks dat een aantal Twitteraars het filmpje nog niet kenden, is het op YouTube toch erg populair. Check de cijfertjes:

  • Aantal keren bekeken: 421100
  • Aantal keren geretubed: Minstens 3
    keer
  • Aantal reacties: 252
  • Gemaakt door: EMProducties
  • Auteurs: Voorheen de Bende (van Baflo Bill) mit Pazzipanten
  • Zangers: o.a. Pé Daalemmer & Rooie Rinus

Pé Daalemmer & Rooie Rinus zijn voor velen geen onbekenden, daar ze het Groningse in het verleden regelmatig platgespeeld hebben. Nadat ze in 1984 stopten daarmee, zijn ze later verder gegaan met nieuwe liedjes onder de naam De Bende van Baflo Bill. En nu hebben ze een CD uitgebracht, mit Pazzipanten (met participerende mensen voor de leken).

Nu geloof ik echt niet dat dit liedje voor meer bezoekers bij de Lidl heeft gezorgd, laat staan een grotere omzet, maar ik kan me ongeveer voorstellen dat de attitude ten opzichte van Lidl wel verandert hierdoor. Nu is de houding tegenover de Lidl sowieso erg veranderd sinds de Lidl begon in Nederland, maar nog steeds willen mensen niet al te graag gezien worden bie de Lidl. En dat terwijl de Lidl op zich goeie producten in het assortiment heeft en zelfs de minst vervuilde groente en fruit heeft. Dus voor groenten en fruit ga je ook naar de Lidl ;).

Wat denken jullie? Goed voor de Lidl of niet? En ga je zelf regelmatig naar de Lidl of wil je er ook liever niet gezien worden?

Links:
Songtekst Bie de Lidl
Bie de Lidl Hyves

Over Annelies Verhelst

Annelies VerhelstIk ben dol op shiny nieuwe gadgets, pakjes uitpakken (yay, cadeautjes!), tattoos, planten (binnen en buiten), films en series kijken, boeken lezen, eindeloos nerden, schoenen, koffie, oké, ook thee en meer. Kan dagen praten over mijn twee katten Milo en Fendi #catlover
Hou niet van hobby's, maar ik heb er duidelijk teveel :O
In het dagelijks leven ben ik SEO consultant.

Vorige

Offline commercials online voortzetten: parodieën (deel2 van 5)

Volgende

Offline commercials online voortzetten: parodieën (deel 4 van 5)

2 Reacties

  1. Dat is een heel verhaal over deze video, maar was zeer informatief 😉

    Anonieme Tweep, kan dat ?

  2. Ik kom zeker bij de Lidl alleen dan voor het ijs wat alleen de Lidl verkoopt. Dan wil ik ook nog wel eens van die namaak twix meenemen en de appeltaart = goedkoop en lekker!

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.

Mogelijk gemaakt door WordPress & Thema gemaakt door Anders Norén